Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DV

D57a18v55i95d 61V32l60k

25. 4. 2018 19:34

Moc rád Vás čtu, děkuji .

0 0
možnosti
Foto

Rovněž děkuji. Jsem potěšen.

0 0
možnosti
GH

G14e82o85r96g46e 15H45o83l64y

25. 4. 2018 15:59

Zajimave...diky za tento i jine blogy o husitech a jejich bitvach, tu mohylu v Lipanech jsem vidaval dalekohledem z Kostelce nad Cernymi lesy a pak jsem se k ni dostal pri sve prvni a zrejme posledni ceste do Cech ve 2005 a dodnes na to mam vzpominky.

1 0
možnosti
PZ

Díky za seriál málo známých epizod husitských válek. R^

4 0
možnosti
Foto

I já děkuji za trpělivost a zájem.

0 0
možnosti
PB

P47e94t73r 98B29u79r68i38a35n

25. 4. 2018 12:09

Kněží se dříve mohli běžně ženit a mít děti. Sice jim byl nařízený celibát (někdy kolem 11stol.) ale toho nedbali. Celibát měl hlavně zabránit svazku manželství, ze kterého by potom plynulo právo dědičné a tím drobení farního majetku.

Ti bojovníci z Prachatic mě docela překvapili. Protože Prachatice Husiti dobyli (dodnes tam jsou v průčelí brány zaraženy Žižkovy dělové koule) a město bestiálně vyvraždili. Zbylé nahnali do kostela a upálili za živa. Tedy skutečný revoluční předobraz proletariátu století příštích. V tomto komunisté nelhali.

Za článek karma.

0 0
možnosti
Foto

Prachatické zaznamenává na táborsko-sirotčí straně Palacký i W.W. Tomek a o jejich účasti v bitvě není pochyb. Ale zda to byli skutečně původní prachatičtí měšťané nebo dodatečně do dobytého města uvedení husitští příznivci, to je otázka.

0 0
možnosti

Poprvé s Vámi nesouhlasím. Lipany byla slavná prohra. To tvrdil už pan Cimrman.

0 0
možnosti
Foto

Souhlasím. Šlo mi spíše o to, ukázat tuto slavnou prohru z méně slavné strany.

2 0
možnosti
  • Počet článků 96
  • Celková karma 26,17
  • Průměrná čtenost 1980x
Investiční poradce, sběratel, důchodce. Autor knihy Důvěrná zpráva o Janu Žižkovi z Trocnova.

Seznam rubrik