Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a15n 73C81i77h62e53l96n78a 2290191451308

O "demokratičnosti" Zikmundových vojsk psal už Vavřinec z Březové: „Když totiž táhl se svým vojskem s řečenými pány přes Humpolec a Ledeč ke Kutné Hoře, jeho nelidští a věrolomní lidé všem (jak přátelům, tak nepřátelům) vypalovali vesnice, městečka a hrady, a znásilňujíce panny a ženy až do vydechnutí duše, potom je usmrcovali, maličkým dítkám usekávali ruce a nohy a pohazovali je před očima matek a jejich matky s ostatními ženami obnažené hnali před sebou jako dobytek a zavěšovali je na plotech za prsy, z kterých někdy sáli."

Německý historik Ferdinand Seibt (1927-2003): „Dějiny husitství mezi léty 1419 a 1431 nás učí vidět ve vnějším ohrožení důležitý svorník pro soudržnost českých revolucionářů, možná ten nejdůležitější. Zvolili sílu, podle které se zorganizovali kolem přijímání z kalicha. A nepřátelská moc je zasáhla s pravděpodobně neslýchanou krutostí. Čtyřikrát byl proti husitům kázán kříž. Za tímto účelem byl v Říši zaveden nový, efektivní daňový systém. Označení Čech jako kacířské země, často v neověřeném a nekritickém nacionalistickém zjednodušení dosáhlo v propagandě mezinárodního rozměru. Přitom nebralo ohled na Čechy žijící v okrajových oblastech, kteří zůstali věrni církvi i králi. Postup křižáků byl nemilosrdný a nečinil rozdílu. Tím spíše se nabízela jednotná obrana."

+6/0
doporučit
12.10.2018 14:24

J86a91k58u77b 61Š77o79l66c 8641958584165

Vozová hradba byla geniální, pokud se používala v příhodný čas. Husité nebyli trollové, aby ji používali neustále, např. při spanilých jízdách. Při mnoha bitvách se však osvědčila a je plusem husitů a Žižky, že ji dovedli využít v pravý čas, i když jejími vynálezci nebyli.

+4/0
doporučit
12.10.2018 12:21

M98a13r89e38k 75T92r36i50z94u81l27j31a27k 8180906117767

R^ Karma. Moc děkuji za Váš seriál, rád čtu. Také rád sleduji diskusi, tedy přesněji její korektní část, která rozebírá fakta z různých stran.

+3/0
doporučit
12.10.2018 21:44

L70u40d51ě46k 89T41o47n75d15r 3541682492295

Genialita "vozové hradby" byla v tom, že k její výrobě byly použity běžné - tedy všem dostupné - selské povozy. Pouze byly přizpůsobeny opět běžně dostupnými prostředky. Nebylo tedy zapotřebí žádné specializované výroby, ani specialních vozů. V tom byla geniální jednoduchost a přístupnost v potřebném množství.

Stejně jako okovaný cep - cep, který byl v každé selské chalupě. Stačilo jen přidat hroty... Jednoduché, levné, přístupné v potřebném množství - geniální.

Atd...

+3/0
doporučit
12.10.2018 13:49
Foto

V93í19ť24a 74M77u59ž62í68k 8137366829930

Víte autore Vaše protihusitsky zaujaté texty mi svou objektivitou připomínají několik knih o II. světové válce z pera německých autorů které jsem měl tu čest číst a když to trochu přeženu tak i nacistické filmové týdeníky které jsem několikrát shlédnul.

Na východní frontě podle nich hrdinní němečtí vojáci pořád statečně postupovali, obkličovali miliony a miliony špinavých, zarostlých a méněcenných ruských vojáků a když se jim náhodou něco nepovedlo, tak za to mohli nespolehliví spojenci případně ruská zima anebo všudypřítomné bláto a hlodavci. Tanky Tiger zničily až 17 ruských tanků za 20 minut a kdyby nemrzlo, tak by vlajka s hákovým křížem už dávno plápolala na Kremlu...Jenže ono bylo vše jinak a nakonec zavlála rudá vlajka naopak nad Reichstagem.

Jak je to možné? No ono se asi občas něco povedlo i druhé straně jen se to jednostranně zaměřeným německým propagandistům jaksi nehodilo do krámu...

Vy se pořád barvitě a jednostranně hnidopišsky soustřeďujete na krutosti husitských válečníků jakoby žoldnéři najatí ve jménu kříže byli nějací andělé.

Je možné, že někdy v dalším pokračování najdete na husitství i něco pozitivního anebo se podle Vás celé české obrozenectví i I. Československá republika svým přihlášením se k odkazu husitství mýlilo?

0/−1
doporučit
12.10.2018 19:36



Žebříčky





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz