Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B95e18d76ř95i76c55h 79D69v26o90ř34á41k 2572218546774

Autor záměrně nechápe skutečné důvody prodeje obrazů a výši jejich ceny. Cena je určena tím,zda jde po čase obaz prodat minimálně za nákupní cenu.Nějaká cena za umění je pitomost. Někdy jsou to hrozné mazanice bez jakékoliv výtvarné a umělecké hodnoty. I Uváděný Filla je na úrovni lidové školy umění.

0/0
3.8.2017 12:45

M30i97r57o88s30l77a72v 16B59u53č28e67k 6353353781204

p. Dvořák, v úctě - A nebyly to krásné doby, kdy o tom, co je krásné - rozhodovala strana ?! Takoví Jandové, Fillové ... Každá věc, má přece hodnotu takovou - jakou je kupec ochoten za ní vydat ! Rozhodne svobodný trh ... (Vy si tak nesmyslně a zbytečně nabíháte) ... Proč ? ... :-)

+1/0
3.8.2017 14:15
Foto

J17a83r98o40s92l95a17v 52K89o54n72á25š 4726406696443

Chystal jsem se panu Dvořákovi odpovědět, ale už jste to udělal za mě. Je zajímavé, že to zase "schytal" Emil Filla, kterému komunisti po r. 1948 tak krutě ztrpčili poslední léta života.

+2/0
3.8.2017 16:05

M89i18r22o96s39l77a28v 45B69u46č33e37k 6223433891214

Jsme přibližně ve stejném věku ... Na nic si nehraji, pouze sděluji že mne opravdu fascinuje, že se i takto dá uvažovat ! ... (Mj., OK o tom blogy jsou, snažím se být rozumný, v podstatě zde a jinde, ani neminusuji) ... :-)

+1/0
3.8.2017 18:15
Foto

L23i73b49u36s54e 47P37a11l49k46o40v33a 6980904858227

R^každopádně je to věda a tak trochu sázka do loterie

+1/0
3.8.2017 6:40

M57i33r45o26s66l22a37v 39B65u63č70e56k 6723793391554

Mé historky z dřevních dob ! Po 1989 jsem hledal uživatele využití m2 plochy objektu mého předka. Hle, objevil se starožitník emigrant z Mnichova ! My směr západ - on mazaně naopak. Liboval si, jak Češi ochotně rozprodávají své sbírky a cennosti. Obchod , pak doslova nabombovaný cennostmi, včetně Zrzavého i Hlinomaze. Ukradli mu Mitsubishi, smál se a pořídil nové - já se ztrapnil dotazem kolik to žere ! Odpověď, je spokojen, naloží si předměty, sedí vysoko a na co se to vlastně ptám ? Vše fungovalo, pak nějaké potíže, obchod vyklizován ... Sedím doma u TV - nový mjr. Jirsák - pátrá a hledá osoby ... Foto mého uživatele na obrazovce ! Jdu do sklepa objektu, zde množství předmětů z komise, sepisuji inventární protokol. Poctivě navštěvuji služebnu PČR - Dobrý den, jdu oznámit bydliště a okolnosti hledané osoby ! My někoho hledáme ...? Pravil bodrý muž z pozice rozvrzané židle. (PC nebyly). Píšeme na psacím stroji, já jako v Pitavalu, vše dobové, umakartové ... Kde skončil můj starožitník nevím ... Každopádně měl pravdu - p. Buček, kupte obraz ! Pověsíte jej na zeď, vytvoří estetično a uvidíte za pár let ! Mj., jeho katalogy byly jako rodinná fota, obrovské množství ... Jó to byly doby dřevní, historek milion ! ... :-)

+1/0
3.8.2017 6:13

R63a60d12e98k 89J42a88r52o80š 4207578910466

Budu Vám trochu oponovat :-)

1) Těch známých a slavných malířů, kteří neměli ucelené akademické výtvarné vzdělání je víc a nejen u nás:

Např. Josef Lada, Bohumil Kubišta, Vladimír Boudník, naivista Josef Hlinomaz, z cizích např. Picasso, Salvador Dalí, Basquiat...

2) Na současných výtvarných školách se v současnosti preferuje konceptualismus na úkor malířské techniky. Nejednou jsou přijati uchazeči, kteří nemají talent, protože na řadě, zejména soukromých škol se ani talentovky nekonají.

3) Těch různých výtvarných a uměleckých škol (nejen ty vysoké) je prostě moc... Ročně vypadne do terénu kvantum nových absolventů a k nim si přiřaďte stovky (a možná tisíce) amatérů, kteří plodí ty různé abstrakce, graffiti, psychedelismy, rádoby modernu, neokubismus, atd... Ti všichni se touží prosadit, ale konkurence je obrovská a jejich díla často naprosto neodlišitelná...

Já obrazy sbírám, ale na současné naše umělce jsem zcela rezignoval a ignoruji je... Spíše hledám a pátrám po umělcích dřívějších, kteří se z nějakého důvodu neprosadili, ale jejich dílo má přitom určitý potenciál a originalitu, aby dnes zaujalo.

+2/0
2.8.2017 22:55
Foto

J94a45r78o59s20l78a88v 97K73o54n10á45š 4196706906763

Josef Lada byl / při vší úctě k jeho dílu / spíše ilustrátor a kreslíř, podobně Boudník byl především grafik. Bohumil Kubišta byl ze školy vyloučen, to byl osud, který potkal i některé jiné malíře. Důvodem nebyl špatný prospěch, téměř vždy se jednalo o spory okolo moderního umění a nedovolených výstav. To byl případ i Picassa a Dalího.

Co se vzdělání týče, v ČR jsou jen dvě školy, které mají skutečnou prestiž: Akademie výtvarných umění a Umprum. Alespoň na těchto školách, pokud vím, jsou talentovky povinné i pro budoucí konceptualisty či "videoartisty" Dalších výtvarných škol je záplava a kvalita studia i absolventů tomu odpovídá. Absolventů, které stojí zato sledovat, je nejvýš deset ročně a týká se to výhradně dvou škol zmíněných.

Lov mezi malíři již zemřelými a pozapomenutými chválím a doporučuji. Sám si občas koupím nesmyslně levná dílka Viktora Strettiho / zmiňoval jste ho myslím minule/ nebo Jana Rambouska, Vojtěcha Kubašty apod. To je ta pravá radost sběratele - nečekané úlovky mistrovských děl, i když jsou to "jen" grafické listy.

+1/0
2.8.2017 23:32

D79a38v69i16d 84V68l48k 6876865328247

superR^

+1/0
2.8.2017 21:52
Foto

J43a92r44o56s64l44a92v 70K27o90n95á62š 4106506576893

Děkuji, snažil jsem se, aby článek nebyl příliš suchopárný a je mi potěšením, že jste dočetl až do konce.

+2/0
2.8.2017 22:25



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.