Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L63e70o95n42t48ý55n25a 37C53h62v52á62t37a35l70o33v23á 1143695916

Mýlíte se, kouření není výrazem svobody, výrazem svobody je možnost živnostníků a podnikatelů nabízet služby dle svého rozhodnutí. Možnost rozhodnout se provozovat restauraci, hospodu, poslední knajpu nebo prvotřídní hotel. Možnost rozhodnout se, že v hotelu bude restaurace nekuřácká, k tomu kuřácká kavárna a každý pátý pokoj kuřácký, v poslední knajpě bude viditelnost pět centimetrů, svoboda provozovatelů, kteří se rozhodli si vydělat na živobytí a k tomu svoboda návštěvníků utratit peníze v provozovně dle vlastního uvážení.

0/0
15.6.2017 0:14

P69a57v81e39l 40B31a90r87t14o22k 9738900512653

To je po dlouhé době blog, který se vám příliš nepovedl.

Sice jste zde napsal většinu věcí, se kterými lze souhlasit, ale dávate je do špatných souvislostí a vyvozujete nesmyslné závěry.

To vás snad ani není hodno.

0/0
14.6.2017 19:59

M77i59c22h35a21l 30Š10t10o15s97e75l 7732977657226

Ted nejde o svobodu kuraku, ale o svobodu podnikani.

+5/0
2.6.2017 14:44
Foto

F93r87a76n41t12i93š92e22k 24K13š18í33r 2349486495

Nejde o kuřáky a kouření. To co bylo zneuctěno a pošlapáno, jsou vlastnická práva majitelů restaurací a hospod.

Nikdo nemá žádný nárok na kuřáckou nebo nekuřáckou hospodu.

+5/−2
2.6.2017 13:53

T50o78m71á84š 68Z91m73e10k 7789575713698

jste pro, aby se naléval alkohol osobám mladším 18 let?

jste pro, aby si mohl majitel restaurace zařídit, tak jak chce a přitom nedbal požárních předpisů?

jste pro, aby majitel resaurace se rozhodol, jestli bude dodržovat hygienické předpisy?

jste pro, aby majitel podniku si rozhodl, jestli bude nakupovat kolkovaný alkohol, nebo se mohl v klidu, bez potíží rozhodnout pro nekolkovaný?

jste pro, aby každý, kdo požil alkoholický nápoj se mohl rozhodnout použít svůj vůz a řídit jej?

+5/−2
2.6.2017 14:21
Foto

F57r75a41n64t57i91š32e90k 28K84š23í20r 2639826665

Ano, vše co jste vyjmenoval by mělo být jen a jen v kompetenci majitele provozovny.

+2/−1
2.6.2017 15:18

L98u20b18o22m75í74r 65H58r35a94c35h79o53v11i24n76a 6618532326320

1.- Do 18 let - zařízeno, je to jeho věc, zaplatí pokutu.

2.- Musí mít cár papíru s razítkem

3.- Jako že mi do krýglu od souseda načepuje pivo pro mně? Bylo by to poslední!

4.- Jako u dvojky!

5.- Jak mu to vy, pane Zmeku (dle mně chybí písmeno, protože jinak nevím), chcete zabránit, aby odjel? Zakázat kouřit?

Běžte si i s ostatníma nafackovat, byl jste střízliv při psaní tohoto blábolu?

+1/−2
2.6.2017 18:55
Foto

L64e47o71n52t75ý41n26a 57C31h92v57á74t14a19l16o11v67á 1493585936

O osobách mladších 18 let by měli rozhodovat jejich rodiče. Odpovědnost za vlastní děti by se neměla přenášet ani na stát ani na hospodského. Své děti znáte, víte jací jsou a víte, kdy jim můžete dovolit ochutnat alkohol. Mnohým se to zdá divné, ale je to méně divné než to, že 14.6. je Vám 18 a můžete pít alkohol, ale 13.6. ještě ne. Na druhou stranu, většina lidí ochutnala alkohol dříve než v 18 letech a nic tak hrozného se nestalo.

majitel restaurace nechť se zařídí po svém a hosté se rozhodnou, zda takovou restauraci vůbec navštíví. V současné době jsou hosté restaurací balamuceni tím, že každý majitel dodržuje pravidla, ale co když tomu tak není?

totéž co v předchozím případě, kde berete jistotu, že dnes každý opravdu striktně dodržuje hygienické předpisy? Kontrola tam nemůže stát každý den, takže půjdete do restaurace, bude Vám pak špatně, tak tam prostě víckrát nepůjdete. Doslechnete se od známých, že jim bylo po jídle v té a té restauraci špatně, tak tam nepůjdete. Ono by to šlo i bez předpisů.

majitelé restaurací kupovali kolkovaný alkohol a světe div se, někdo si sehnal zdroj a nakupoval kolky, kterými polepil kdeco. Kolky většinou znamenají jen to, že byla odvedena daň v určité výši, rozhodně neznamenají, že každá láhev byla prověřena.

jsem pro, aby každý, kdo požil alkoholický nápoj se rozhodl, jestli použije svůj vůz a bude řídit, ale současně jsem pro, aby následně nesl plnou zodpovědnost za to, co případně způsobí. Buď bude disponovat takovou pojistkou, která bohatě pokryje způsobené škody nebo bude do smrti platit způsobené škody nebo by mohl být předhozen případným pozůstalým, ať se s ním vypořádají po svém. Současný systém je trochu nesmyslný, protože takového člověka odsoudí na dlouhé roky, jenže to současně znamená, že nezaplatí žádnou škodu, protože na ni nebude mít finanční prostředky a během dlouhých let vězení si nevydělá ani na úhradu pobytu ve vězení.

0/0
14.6.2017 23:53

T82o19m81á38š 61K66u52c47h26a69ř 3467571208601

Je nesmyslem už samotné dělení lidí na nekuřáky a kuřádky. Nesmyslně to vytváří nějaké fiktivní skupiny a staví je to na roveň. Copak říkáme zdravému člověku "neinvalida"? Člověku s vlasy "neplešatý"? Člověku normální postavy "neobézní"? Člověku bez drogové závislosti "nezávislý"? Ne, všichni jsme jsme prostě lidé a v rámci této kategorie pouze někteří z nás trpí nějakým problémem, jsou tedy například invalidy, drogově závislí, plešatí, obézní, atd. Kuřáci jsou drogově závislí se všemi důsledky a takto je k tomu potřeba přistupovat.

0/0
2.6.2017 13:30

L43u43b72o45m68í98r 42H49r10a13c11h77o14v48i91n17a 6748932146720

Jako že někdo je závislý na vdechování čistého vzduchu? Tak třeba do Alp, co?

0/0
2.6.2017 18:58

R38a81d38e88k 24W24o74l72o20s15z32c20z26u93k 4579728660944

Miluji rockovou hudbu, ale koncerty jsou pro mne utrpením. Představte si, prakticky na každém koncertě je takový kravál, že si hudbu nevychutnám a ještě navíc se bojím, že si tam poškodím sluch. Můžu sice hudbu poslouchat doma, ale to není ono. Mám přece právo prožívat hudbu tak jak chci já a žádný pitomý zvukař co nechce nastavit přijatelmou hlasitost mi v tom nemá právo bránit. Jednou je koncert veřejný a tak se stát musí postarat abych tam neohluchnul a mohl si třeba i popovídat s přáteli. Že někomu hlasitá hudba vyhovuje? Oni ať si poslouchají doma, já mám přece právo chodit na koncert v příjemném prostředí aniž by mi hrozilo poškození zdraví - existuje celá řada studií dokazujících, že hlasitá hudba může trvale poškodit sluch. :-P

+10/−2
2.6.2017 11:50

T13o89m94á49š 68K81u34c60h87a47ř 3977341628711

To přirovnání se vám ani trochu nepovedlo. Koncert slouží k produkci hudby, kvůli ní tam všichni jdou. Restaurace ale není primárně kuřárnou, ale podnikem (a současně pracovištěm), kde se podává jídlo a pití a musí tam tedy být dodržovány hygienické předpisy. Proto tam není přípustný ani toxický cigaretvový kouř, ani vaše sluch poškozující hlasitá hudba.

+3/−5
2.6.2017 12:59

R62u15d87a 15S61l43a56v53í84k 5663758896971

Proč tedy není možno si otevřít podnik jako kuřárnu?

+9/0
2.6.2017 13:15

T77o66m87á54š 43K44u17c98h10a81ř 3437411688171

Ano, pokud nepostavíme cigarety mimo zákon, pak by to mělo jít. Pochopitelně by tam měli zákaz vstupu mladiství. Iniciujte u svého poslance. ;-)

+1/0
2.6.2017 13:33

K88a62r86e35l 21K79u69č48e62r87a 7695671143600

K čemu to bude? Poslanci už to několikrát navrhli.

0/0
2.6.2017 14:41

V55l46a20d82i91m90í36r 81L30o59u52d90a 8277637636142

Protože EUEURv

+1/0
2.6.2017 13:33

V15í70t 29J74ů49z63a 8312796501788

Obávám se, že si kuřárnu otevřít můžete, pokud tam nebudete provozovat činnost, kterou by spadla pod zákaz kouření, to je pokud tam nebudete dávat jídlo.

+1/0
2.6.2017 16:29

J28a18r28o34s65l72a76v 12N47á54p45r33s58t75e25k 6625796

Pokud se domníváte, že všechny hospody jsou primárně místem, kde se podává jídlo, pak jste toho v životě moc neviděl.

Ujišťuji vás, že existují také hospody, kde vám k jídlu nic nedají. Říká se jim pivnice.

+5/0
2.6.2017 14:06

L65u75b67o88m52í83r 98H82r64a95c84h85o16v81i87n12a 6518222186730

Pane Náprstku, v hospodě vám nic krom utopenců nic k jídlu nedají, a v pivnicích dostanete tuplem náprstek. To, čeho jste si zřejmě nevšiml, jsou restaurace

0/0
2.6.2017 19:03

L11u35b85o27m50í60r 25H59r68a47c70h97o33v11i50n23a 6738202386650

...kde se podává jídlo a pití......kouří se.......hraje hudba, všichni se baví a kuchař plní jejich přání.

0/0
2.6.2017 19:09

V44í34t 82J18ů79z27a 8612476631448

Ano, tyto "koncerty" by neměly být theoreticky ani prakticky vyňaty z přiměřené regulace hlasitosti.

0/0
2.6.2017 16:26

L55u33b13o54m16í63r 50H80r71a11c32h82o33v94i57n23a 6868812796460

Také tam nemusíte, jako do kuřácké restaurace. Já, když se nechci zahazovat s hloupými nekuřáky, koupím si lahváče a něco k tomu a jdu bydlet. Vy máte tu stejnou možnost: kupte si disk a vychutnejte si ho dle své libosti, máte li na to aparaturu. Vy se zatím musíte přizpůsobit většině (na koncertě). A, sorry jako, dovedu si představit, že jdu na rockový koncert si "popovídat s přáteli", to jste myslel vážně?, to teď můžete do kterékoliv hospody, budete tam rušen pouze brekem děcek, které převlékají jejich maminy.

0/0
2.6.2017 19:21

R87a76d11e78k 18W66o10l13o18s69z42c63z21u15k 4139248730304

Ne, opravdu jsem to nemyslel vážně.

0/0
2.6.2017 20:07

M56i44r59o33s38l66a63v 21Š51m58e23j32k14a73l 5653820961669

Skvěle napsáno a argumentovánoR^

+5/−5
2.6.2017 11:49

M56a11r74t96i95n 49Š76ť62a40s89t29n21ý 6882545984230

Skvely blabol .... Rv

0/0
8.6.2017 17:38

P61a33v12e38l 52N72o22v54á55k 4583538945471

Pekne. Hodne lidi ma problem s definici svobody a naivne ji zamenuji za (domnela) prava. Takze v tomto pripade ma kurak pravo kourit a nikdo mu ho nebere. Ale nema svobodu kourit vsude, kde se mu to zlibi, protoze tim omezuje ty, kteri navic za jeho zavislost pravdepodobne jeste zaplati v podobe vydaju na leceni vsemoznych kourenim podminenych chorob.

+6/−4
2.6.2017 11:27

T38o88m55á31š 15Z56m27e28k 7809465623838

správně a za chvíli si tu přečteme něco o sladkostech, tucích, výfukových plynů a podobně.

0/0
2.6.2017 14:23

P60a13v32e31l 31N47o33v77á15k 4603148585941

jiste, vase konzumace dortiku ma totiz zdravotni dopady na vsechny okolo vas, nehlede na to, ze nas to obtezuje.

0/0
2.6.2017 15:06

J38a13n 38H62a52v50r90á33n66e92k 9600399656

Celá ta diskuse ale není o tom, jestli má kuřák právo kouřit všude. To se asi většina lidí shodne, že je řada míst, kde o kuřáka nikdo nestojí. Ta diskuse je o tom, jestli má kuřák právo kouřit v hospodě. A jestli hospodský má právo ve svém podniku tato práva určovat.

Dosavadní situace, dle mých zkušeností, byla taková, že v nějaké slušnější hospodě, kde se třeba i vařilo, už teď měli nějakou formu zákazu kouření. Dobrovolně si zvolili, že kouření omezí, protože se jim to zřejmě finančně vyplatilo - to jest, že nekuřáci měli zájem do jejich podniku chodit, a po zákazu kouření začali. Win-win.

Vysvětlete mi, kdo po zákazu kouření bude chtít chodit do nějaké zaplivané čtyřky - a že jich u nás je - kromě dosavadních zákazníků. U takových podniků, dle mého názoru, zákaz nevyjde vstříc téměř nikomu a tyto podniky na tom ve výsledku prodělají. A kdo na tom tedy vydělá? Takovéto zákazy by stát vydávat neměl už z principu jejich takřka nulového přínosu pro kteroukoli stranu.

Když už zákaz kouření, tak alespoň ty podniky, kam se chodí jenom lemtat pivo a kořala a u toho hulit a kde k jídlu dostanete leda balené tyčinky, by měly být z takového zákazu vyňaty. Na základě jejich dosavadních ekonomických úspěchů si dovolím tvrdit, že představují funkční obchodní model, na němž je trestuhodné něco násilně měnit (nota bene, když na tom ani ten stát nevydělá).

Už vidím nějakou cool zastánkyni nekouření v hospodách, jak si do podobného pajzlu teď jde spokojeně dát kafíčko. Když už by ho tam dělali, beztak bude stát za pendrek, a prostředí takového podniku labužnický zážitek taky nepodpoří. Nehledě na přítomné slintající osazenstvo;-)

0/0
8.6.2017 20:52

J66a48n 51Š94e42s52t64á75k 3688219189314

"Přiznám se, že hysterií kolem tzv.protikuřáckého zákona jsem silně neurotizován." Tak snad Vám přiložení tohoto již ohranýho polínka aspoň trochu ulevilo:-)

0/0
2.6.2017 11:18

V34l36a16d71i69m33í37r 51L72o20u28d24a 8897277936222

Neurotizován by měl být přímo tím zákonem. Ale někdo holt každému dalšímu omezení a zákazu zatleská a uctivě se ukloní směrem k Bruselu:-P

+2/−1
2.6.2017 12:23

R92u37d46a 38S69l90a81v65í38k 5623648706161

Základním znakem demokracie je možnost svobodné volby. Tato možnost byla zákonem značně omezena.

+8/−2
2.6.2017 10:11

J39a62n 43Z27á54t30u25r63e26c94k33ý 9363113237932

otázak je, čemu říkáte "možnost svobodné volby". abyste si mohl něco zvolit, musí Vám dát někdo na vybranou.

0/0
2.6.2017 10:28

J38a32n 80R52á34ž 1709623754820

No a právě to možnost výběru, stát zrušil. A o to jde!

+3/0
2.6.2017 10:41

J71a92n 63Z44á33t15u40r69e71c79k65ý 9793653797712

ani předtím nebyla možnost svobodné volby garantována. fungovala jen někde. jinde zase žádná volba nebyla - člověk musel brát, co je. ledaže by snad ta volba byla proměněna na volbu mezi akceptováním podmínek, nebo nevolením vůbec.

+1/−2
2.6.2017 10:50

J72a72r95o38s21l50a14v 43N89á67p71r98s40t83e28k 6805676

Člověk měl volbu vždycky.

Buď do hospody půjde, nebo ne. V naší čtvrti máme hospody tři. V jedné dobře vaří a je nekuřácká, další má letní zahrádku a ta, co mám nejblíž domu, je smradlavý pajzl, ve kterém jsem nebyl už více než 10 let.

Nemám pocit, že bych odmítnutím jedné z možností byl nějak ochuzen.

+2/0
2.6.2017 10:59

J98a67n 43Z81á37t60u28r91e89c91k65ý 9383433377572

jo jo, možnost do hodpody jít, nebo nejít - krásná ukázka sovobdné volby;-). Ta svoboda něco ne-moci. To je pravda, ale o to, jestli člověk má sovbodudo hospody jít nebo nejít přece vůbec není řeč, tu měl vždycky. A má.

0/0
2.6.2017 11:12

J66a11r79o61s97l65a46v 71N31á87p30r54s65t43e41k 6395876

A máte vůbec jasno v tom, proč jdete do hospody?

Já občas do hospody zajdu v poledne na oběd. V takovém případě volím hospodu, kde mají něco k jídlu a ty už dávno jsou nekuřácké.

Nebo zcela výjímečně večer zajdu na pivo. I v tomto případě mám možnost jít do nekuřácké restaurace. Je jich dostatek.

Ale mám pocit, že existují lidi, kteří chodí do hospody, aby mohli prudit. A dají si práci s tím, že mezi dvaceti podniky vynechají těch devatenáct nekuřáckých a cosi je nutí jít do toho nejhoršího podniku jen proto, aby mohli nadávat, že se tam kouří. Docela masochistické jednání. a zákazem kouření se nevyřeší nic. Oni si najdou jiný důvod ke stížnostem.

+2/0
2.6.2017 11:35

T61o84m22á65š 21Z38m89e44k 7459205283598

Nezrušil... kuřák si stále muže vybrat, že bude dál škodit svému zdraví a bude kouřit. Jen ne v místě, kde jsou nekuřáci.

+1/0
2.6.2017 14:28

T22o76m60á34š 43Z50m72e81k 7479295693428

kuřák na vybranou má. Rozhhodl se svobodně kouřit a tak musí nést za své rozhodnutí následky. Pokud si chce ničit zdraví prosím, já mu to neberu, ale musí počítat s tím, že prostě nebude kouřit tam, kam chodí lidé se najíst pobavit dát si něco dobrého k pití a podobně. Kuřákem se člověk nerodí, proč by tedy měl mít nějaké privilegia za to, že se rozhodl být závislý na droze?

+1/0
2.6.2017 14:25

J30a70n 60H49a39v72r36á56n60e36k 9500819526

Je snad privilegium, že je kuřáků a lemtačů piva takové množství, že se vyplatí zakládat jim na míru podniky? Nemyslím si - to je prostě volný trh.

Já samozřejmě neobhajuji kouření někomu do talíře - do restaurace, kde se kouří, bych se najíst nešel (tedy když bych měl na výběr - pokud ne, šel bych tam, protože hlad je nejlepší kuchař a necelá hodinka v dýmu mě nezabije). Jenže většina restaurací, kde se vaří, už nějaké formy zákazu kouření aplikovala - ze své vlastní vůle, protože jejich provozovatelé zjistili, že se jim to vyplatí.

Tam, kde zákaz kouření u jídla dosud neaplikovali, jsou v podstatě dvě možnosti - buď to zkusili, a nevyplatilo se jim to, nebo je to dosud nenapadlo. Pak by stálo za to jim říct: "Chtěl bych u vás poobědvat, ale vadí mi kouření. Co kdybyste s tím něco udělali?" A je na svobodném uvážení provozovatele, jak situaci vyhodnotí a postaví se k ní. To je čistá statistika. Co má stát do takových ryze obchodních úvah co kecat?! Jak k tomu přijdou pivnice, kam 90% zákazníků chodí na pivo a cigáro?

Řada lidí si asi neuvědomuje, že reálný svět není možné přizpůsobit úplně všem, a proto je potřeba přizpůsobit ho většině. A menšina pak logicky bude nespokojená. Ale to je holt její úděl, ne si vyřvat na slabých politicích omezování většiny, které dosavadní stav pravděpodobně vyhovoval (protože docházelo k jeho přirozené samoregulaci zákony volného trhu).

0/0
8.6.2017 21:14

P45a11v88e51l 70N62o30v35á53k 4703748535931

volbu nekourit nikdo neuprel.

0/0
2.6.2017 11:28

J41a10r89o66s15l23a64v 52N32á89p66r39s94t15e47k 6905136

Milý pane. Jsem nekuřák, ba co hůř jsem odnaučený kuřák (už 25 let) a ti prý bývají nejhorší.

Přesto si myslím, že kategorický zákaz kouření ve všech restauracích není správný. Argument, že lidé mají právo se stravovat v čistém prostředí je do značné míry zcestný. Přesnou statistiku si nedělám, ale jako člověk žijící ve městě s cca 15 000 obyvateli mohu říci, že už před rokem z těch cca 60 hospod bylo nejméně 40 nekuřáckých. Abych to ještě více upřesnil, všechny restaurace, které mají kuchyni a podávají polední menu, byly už dávno nekuřácké. Kuřácké byly jen pivnice a kde dostanete k jídlu maximálně slané tyčinky a taky bary s hernou.

Takže nekuřáci vlastně prosadili zákaz kouření v hospodách do kterých stejně nechodí. A chodit nebudou.

+13/0
2.6.2017 7:08
Foto

J60i50ř19í 51H89e14r71m92á95n58e16k 4226942272890

To je naprostá mýlka. Normální je nekouřit a byl proto nastolen normální stav.

+3/−9
2.6.2017 7:10

R73u85d77a 94S56l69a68v44í67k 5873928776971

Pokud je "normální" nekouřit, tak" normální stav" by byl nastolen zákazem výroby, prodeje a konzumace tabákových výrobků. To se nestalo. Proč?

+12/0
2.6.2017 10:05

J83a41r67o25s87l61a66v 24N13á83p88r19s85t94e22k 6275166

Když on státní rozpočet s daňovým přínosem z tabáku počítá.

Optimální by bylo, kdyby kuřáci přestali kouřit, ale dál utráceli peníze za tabákové výrobky.

Pak by ale v bytech bývalých kuřáků došlo k nahromadění nespotřebovaného kuřiva.

+5/0
2.6.2017 11:02

M45a20r94t49i49n 30Š29ť68a95s56t90n80ý 6742835124210

Hermanku, mlcet. Kdo furt ty vase blaboly ma cist?

0/0
8.6.2017 17:41

J92i94ř21í 27Ř47e95z16n64í32k 4592812933155

Národním zájmem je přinejmenším srovnat společenské náklady (100 mld. korun jenom na léčení nemocí) se společenskými přínosy (daňový výnos z kouření).

+1/−1
2.6.2017 6:47
Foto

J46i83ř73í 32H49e80r57m67á12n44e91k 4476942292650

To možná také ale základních zájmem je aby jedni nesmrděli druhým pod nos.

+5/−1
2.6.2017 7:12

L20u32b32o19m14í16r 74H11r27a15c88h97o23v88i83n26a 6698462736890

Když už cítíte potřebu naštvávat ostatní svými názory, zeptejte se ve škole, k čemu je mezerník (ta delší klávesa dole uprostřed) a oddělovač odstavce (vpravo na klávesnici pod mazátkem, tvar může být ovšem různý).

0/0
2.6.2017 0:08



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.